Pariwara (Bahasa Jawa)
Pangertosan
Pariwara / Iklan yaiku wujud sesambungan kang nduweni teges kanggo menehi
greget tetuku, nawakake sawijining barang utawa tenaga, kanggo merbawani panemune
wong akeh, narik payengkuyuning wong akeh amrih pikir lan tumindake laras karo
kekarepe sing masang pariwara.
Iklan nduweni paugeran, yaiku:
1) Iklan
migunaake media massa kanggo masifikasi layang.
2) Migunaake
sponsor sing wes teridentifikasi.
3) Nduweni
sifat menehi informasi marang khalayak.
4) Nduweni
tujuan kanggo ngentokno audiens seakeh-akehe
Jenis jenise pariwara:
A. Iklan
sing nganggo dasar tujuan
1. Pariwara Informatif
Pariwara informatif
yaiku, pariwara kang nduweni paugeran :
a) Nduweni
tujuan mbentuk kesadaran lan pengetahuan bab produk utawa fitur-fitur saka
produk kang wes ana.
b) Njelasno
cara kerja produk.
c) Menehi
infrmasi harga lan kemasan produk
d) Ngoreksi
produk
2.
Pariwara Persuasif
Pariwara persuasif
nduweni paugeran,yaiku :
a) Nduweni
tujuan nyiptakno kesenengan, preferensi lan keyakinan, sahinggo konsumen arep
tuku lan migunaake barang lan jasa.
b) Nganjurno
khalayak milih merk tertentu.
c) Nganjurno
kalayak tuku.
d) Ngubah
persepsi konsumen.
e) Mbujuk
khalayak tuku saiki.
3. Pariwara reminder
Pariwara reminder
nduweni paugeran, yaiku :
a) Nduweni
tujuan ndorong konsumen tuku maneh barang lan jasa.
b) Ngilingno
konsumen tuku produk iku.
c) Njaga
kesadaran produk.
d) Njalin
hubungan apik karo kosumen.
B. Pariwara umum
1. Pariwara Tanggung Jawab Sosial
Pariwara tanggung jawab sosial, yaiku pariwara kang nduweni tujuan nyebarno pesan kang nduweni sifat informatif, penerangan, pendidikan supaya mbentuk sikap warga, sahinggo nduweni tanggung jawab marrang masalah sosial. Tuladha : pariwara anjuran, lan pariwara penggambaran sosial.
2. Pariwara Bantahan
Pariwara bantahan yaiku Pariwara kang digunakake mbantah utawa nglawan isu kang nggawe rugi dan ndandani citrane wong, perusahaan utawa merek kang tercemar amarga informasi kang ora bener. Ciri khas pariwara iki yaiku ndheleh komunikator gawe pihak kang teraniaya utawa digawe rugi pihak liya. Tujuan pariwara bantahan yaiku: ngilimisi pariwara kang ora bener lan ora nguntungno; nglurusno isu ing porsi kang bener, sesuai karo maksud perusahaan; mbangun simpati khalayak; mbangun opini publik menawa perusahaan ana ing posisi kang bener.
Pariwara tanggung jawab sosial, yaiku pariwara kang nduweni tujuan nyebarno pesan kang nduweni sifat informatif, penerangan, pendidikan supaya mbentuk sikap warga, sahinggo nduweni tanggung jawab marrang masalah sosial. Tuladha : pariwara anjuran, lan pariwara penggambaran sosial.
2. Pariwara Bantahan
Pariwara bantahan yaiku Pariwara kang digunakake mbantah utawa nglawan isu kang nggawe rugi dan ndandani citrane wong, perusahaan utawa merek kang tercemar amarga informasi kang ora bener. Ciri khas pariwara iki yaiku ndheleh komunikator gawe pihak kang teraniaya utawa digawe rugi pihak liya. Tujuan pariwara bantahan yaiku: ngilimisi pariwara kang ora bener lan ora nguntungno; nglurusno isu ing porsi kang bener, sesuai karo maksud perusahaan; mbangun simpati khalayak; mbangun opini publik menawa perusahaan ana ing posisi kang bener.
3. Pariwara Pembelaan
Pariwara pembelaan yaiku ‘lawan’ saka pariwara bantahan. Tujuan saka pariwara iki yaiku supaya oleh simpati saka khalayak menawa perusahaan ana ing posisi kang bener. Tuldhane yaiku pariwara kang kaiket karo hak paten.
4. Pariwara Perbaikan
Pariwara pembelaan yaiku ‘lawan’ saka pariwara bantahan. Tujuan saka pariwara iki yaiku supaya oleh simpati saka khalayak menawa perusahaan ana ing posisi kang bener. Tuldhane yaiku pariwara kang kaiket karo hak paten.
4. Pariwara Perbaikan
Pariwara perbaikan yaiku pariwara kanggo mbenakno
layang-layang bab hal kang wes kahung keliru lan disebarake nganggo
media. Istilah lain pariwara iki yaiku pariwara ralat utawa
pariwara pembetulan. Pariwara iki nduweni tujuan kanggo
ngralat informasi sing keliru, sahinggo publik tetep oleh informasi kang
bener.
5. Pariwara Keluarga
Pariwara keluarga yaiku iklan kang isi layang-layange
pemberitahuan saka pengiklan bab kedadiane peristiwa kekeluargaan marang
keluarga/khalayak lainne. Pariwara keluarga biasane luwih akeh rupa
pariwara kolom lan display, ora akeh nduweni isi ilustrasi gambar, lan
luwih ngandalno layang tulis. Tuladhane yaiku Pariwara bab
kematian, pernikahan, wisuda, lan liya-liyane
C. Pariwara khusus
1. Pariwara kang nganggo dasar media
kang digunakake :
·
Pariwara Cetak yaiku pariwara kang digawe lan dipasang
karo migunakake teknik cetak. Tuladhane, yaiku: Pariwara cetak surat
kabar, pariwara cetak baliho, pariwara cetak poster,
pariwara spanduk, lan liya-liyane.
·
Pariwara Elektronik yaiku pariwara kang dipasang ing
media kaya radio, lan TV.
2. Pariwara kang nganggo dasar tujuan
iklan :
·Pariwara Komersial yaiku
pariwara bisnis kang nduweni tujuan kanggo ngentokno keuntungan
ekonomi. Pariwara komersial dibagi dadi telung jenis pariwara, yaiku
pariwara kanggo konsumen, kanggo bisnis lan pariwara kanggo
profesional.
·Pariwara Non Komersial
yaiku pariwara kang digunakake kanggo nyampekake informasi, ndidik
khalayak.
3. Iklan
kang nganggo dasar bidang isi layang :
o Iklan Politik.
o Iklan Pendidikan.
o Iklan Kesehatan.
o Iklan kecantikan lan perawatan tubuh.
o Iklan Pariwisata.
o Iklan hiburan.
o Iklan Olah Raga.
o Iklan Hukum.
o Iklan Lowongan Pekerjaan / Recruitment.
o Iklan Duka Cita.
o Iklan Perkawinan.
o Iklan panganan lan ombean.
o Iklan Otomotif.
o Iklan lingkungan Hidup.
o Iklan Media.
4. Iklan
kang nganggo dasar komunikatore
o Iklan Personal.
o Iklan Keluarga.
o Iklan Instusi.
5. Iklan
kang nganggo dasar cakupan
o Iklan Lokal yaiku iklan kang cakupan khalayak sasaran kang
dituju ana ing wilayah lokal, kayata pedesaan utawa perkotaan, utawa kabupaten.
o Iklan Regional yaiku iklan kang cakupan khalayak luwih saka siji
wilayah lokal.
o Iklan Nasional yaiku iklan kang target konsumen ana ing kabeh
wilayah negara.
o Iklan Internasional yaiku iklan kang mbidik khalayak kang
njangkau trans nasional utawa luwih saka siji negara.
6. Iklan
kang nganggo dasar fungsi
a) Iklan
Informasi yaiku iklan kang nitik beratke isi kanggo informasi kanggo
khalayak.
b) Iklan
Persuasi yaiku iklan kang nitik beratke ing upaya ngaruhi khalayak kanggo
nglakokake penggawean.
c) Iklan
mendidik yaiku iklan kang nitik beratke ing tujuan ndidik khalayak, supaya
khalayak ngerti lan nduwe pengetahuan.
d) Iklan
Parodi/Hiburan yaiku iklan kang digawe kanggo keperluan guyonan.
No comments:
Post a Comment